Toidulisandid, mis toetavad tennisisti taastumist

Tennis on väga aktiivne spordiala ja sõltuvalt mängu iseloomust, treenija oskustest ja ka vanusest võib see tekitada organismis suuri mikrotraumasid, mis omakorda võivad lõppeda tõsisemate
traumadega.

Sellistel puhkudel on inimesel võimalus teha ära palju selleks, et neid vältida. Vigastusi me päris neutraliseerida ei saa, kuid viia nende tekke mehhanismi ja saamise võimalus minimaalseks, see on küll iga inimese enda kätes. Annan mõned soovitused, mis võiksid abiks olla nii algajale harrastajale kui ka juba kogenud sportlasele.

Üks kõige olulisemaid lisandeid, mis aitab füüsilise töö käigus hoida töövõimet ja samas käivitada tastumisprotsessi on toode, mille tähekombinatsioon on EAA. Selles lisandis on 9 asendamatut aminohapet, mida organism ise sünteesida ei saa ja mida ta peab väljast saama toiduga. Erinevalt toidus saadavates aminohapetest on toidulisandis olevad aminohapped vabal kujul, st. organismi jaoks lihtsad omastada. Mis omakorda väljendub ka selles, et treeningu või võistluse ajal tarbitav EAA aitab edasi lükata lihasväsimuse teket.

Aminohapped vastutavad just lihasväsimuse eest ja aitavad taastada lõhutud lihasrakke. Piisab juba väikesest kogusest ca 10 gr. aminohappeid segatuna 400 – 500 ml veega ja teie treening või võistlus võib eriti just lõpufaasis omandada hoopis uue näo kuna energiat lihtsalt on rohkem.

Fakt on see, et tennises esineb ka palju vigastusi. Lisaks aminohapetele, mis aitavad kahjustada saanud lihasrakke üles ehitada on hea anda toitu ka oma liigestele. Kui lihastraumad paranevad üldjuhul ruttu ca 1-2 nädala jooksul, siis liigesevigastused võivad venida 3-6 kuu pikkuseks ja tihti isegi veel kauemaks. Hilja on hakata selle peale mõtlema siis kui trauma on käes, parem oleks seda juba ennetada, andes organismile liigesetoitu.

Minu praktikas senini parimad liigestoidud on olnud tooted, mis baseeruvad hüdrolüüsitud kollageeni baasil. Kollageen vastutab lisaks liigestele ka kogu meie naha, juuste ja küünte heaolu ja tervise eest. Piisab samuti juba väikesest kogusest profülaktilises mõttes, et liigesevigastusi ennetada ca 10 -20 gr päevas.

Kolmas lisandisoovitus ja taastumise seisukohast oluliseim aeg, millal organism kiirelt toitaineid vajab on peale treeningut. Kahjuks just siis paljud inimesed piiravad toitaineid või on need liiga ühekülgsed (loe süsivesikutel baseeruvad). Peale trenni vajab ka tennisist taastusjooki, milles süsivesikute ja valkude suhe on 2:1 (2 osa süsivesikuid ja 1 osa valku). Süsivesikud taastavad energiavarud ja valgud parandavad ja kiirendavad lihaste taastumist. Üldjuhul segatakse 300 – 500 ml vett ja ca 50-60 gr sobivas vahekorras pulbrit omavahel kokku ja tarbitakse vahetult peale treeningut.

Kokkuvõtteks võib öelda, et ennatlik tegevus aitab teil pikalt harrastada oma lemmikala ja vältida tõsiste traumade teket! Alusta oma tervise eest hoolitsemist juba täna.